четвер, 22 січня 2015 р.

Четвертий день ІІ (обласного) туру ХХ Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2015»



Четвертий день ІІ (обласного) туру ХХ Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2015» був також насиченим на фахові випробування. Спочатку педагоги всіх номінацій проводили відкриті уроки (відповідно до календарного планування викладання конкурсних предметів), а потім ˗ складали самоаналіз свого уроку.

На уроках правознавства з теми «Юридична відповідальність» (Кострікова С.Л., Демченко І.Г.) учні 10-го класу обговорювали проблемне питання, чи є юридична відповідальність дієвим засобом боротьби з правопорушеннями і дійшли до висновку: «Звинуватити можна й невинного, але  засудити - тільки винуватого». Учасниці конкурсу Чупіка С.М. та Михальова С.В. познайомили дев’ятикласників  з основами спадкового права, сприяли усвідомленню школярами переваг  моральних якостей та чеснот, любові та турботи над матеріальними цінностями. Під час уроку правознавства за темою «Захист прав споживачів» (Сущенко А.І.) дев’ятикласники отримали знання, які можна застосовувати у повсякденному житті для відстоювання своїх прав як споживачів.
П’ять учасниць номінації «Образотворче мистецтво» провели уроки з теми «Повітряна перспектива. Настрій. Квітуча гілочка на тлі пейзажу» у 5-ому класі.  Кожен урок був оригінальним та відзначався методичними родзинками, використанням  нетрадиційних технік, як-от: хеппенінг, а-ля пріма вологий живопис, крапкообразний живопис, декупаж на порцеляні тощо.
Уроки конкурсантів номінації «Українська мова та література» запам’яталися своєю яскравістю та емоційністю. На уроці Проселкової О.О. учні та журі конкурсу вчилися літати. Цьому сприяла тема заняття «Найбільший скарб у житті людини – її неповторна крилатість» за творчістю Л.Костенко, що вразила різноманітністю оригінальних форм та методів роботи педагога з класом. Урок Андрієнко Ю.В. пройшов на високому емоційному рівні, адже сама тема сприяла тому: «Модель вербальної комунікації». Одинадцятикласники із задоволенням та інтересом засвоїли нові знання і за 45 хвилин симпатизували новій учительці, що змогла розкрити тему захоплено й одночасно з почуттям гумору. З конкурсанткою Царюк О.О. учні та журі заглибилися у творчість І.Багряного. «Сміливі завжди мають щастя!», - переконливо лунали на уроці рядки з роману «Тигролови». Конкурсантка вразила глибоким аналізом твору і спокійною, тактовною поведінкою. Колоритним українським ярмарком став звичайний урок з теми «Однорідні й неоднорідні означення» завдяки креативній та енергійній учительці Перфіловій Н.С. Не розчарував і урок Донченко Т.Л. у 9-му класі з теми «Тире у безсполучниковому складному реченні», що пройшов досить продуктивно завдяки обраним формам організації учнів та застосованим методам.
За бажанням конкурсантів усі конкурсні уроки в номінації «Хімія» проводилися українською мовою. Педагоги вміло використовували обладнання та наочність кабінету хімії Краматорської ЗОШ І-ІІІ ст. № 22. Богданова Ю.В. проводила урок у 10 класі за темою «Фосфор. Прості речовини фосфору: червоний, білий, чорний фосфор. Фізичні та хімічні властивості: взаємодія з киснем, галогенами, металами. Добування. Застосування фосфору». Учителька застосовувала цікаві форми активізації пізнавальної діяльності учнів. Тема уроку конкурсантки Сивочуб С.В. «Синтетичні каучуки, гума» була розкрита через різноманітні форми роботи, що виявилися   цікавими   як   учням   11- ого    класу,   так  і журі. Давидова О.Л. досягла мети уроку з теми «Молекулярні та структурні форми, назви. Моделі молекул. Значення моделювання в хімії. Фізичні властивості гомологів метану. Лабораторний дослід №6. Виготовлення моделей молекул вуглеводів» завдяки доцільно дібраним методам та прийомам викладання хімії. Не зважаючи на те, що тема уроків конкурсанток Цимбаленко О.М. та Онишко О.О. «Фізичні й хімічні властивості речовин. Лабораторний дослід № 2. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин» була однаковою, кожна з них по-різному підійшла до розкриття теми та дібрала найцікавіші прийоми засвоєння знань учнями.
Здійснений учасниками самоаналіз проведеного конкурсного заняття допоміг журі більш об’єктивно оцінити фахову підготовленість учасників, адже не завжди урок є таким, яким прагне його бачити педагог у процесі підготовки. І хоча певні чинники (незнайома дитяча аудиторія, хвилювання, висока відповідальність) могли певним чином вливати на перебіг уроку, його якість і результативність забезпечувалася завжди, оскільки у класі був справжній професіонал, який знає, як треба працювати, прагне до успіху та йде шляхом неперервного  удосконалення!
Дякуємо учасницям конкурсу за надзвичайно насичений цікавий день!











Немає коментарів:

Дописати коментар